Ta maximalt hand om dina kunder

Vi anser att ett bra spa ska ta hand om sina gäster på bästa möjliga vis. Det är nog en självklarhet, men det gäller att försöka ta det hela till en högre nivå. En del som driver hotell och span begränsar sig lite väl mycket, genom att bara ta hand om gästen inom hotellet eller spaet så att säga. Det är lite svårt att förklara, men jag tror att ni vet vad jag menar. En gäst som till exempel får ett viktigt meddelande och måste ha snabb transport till närmaste järnvägsstation till exempel. Ett bra hotell eller spa gör där sitt absolut bästa för att kunden ska komma till stationen så fort som möjligt, och hjälper även till med att hitta det tåg som kommer att snabbast ta denne till hans eller hennes destination. Sådana saker helt enkelt, saker som kanske ligger lite utanför vårt egentliga ansvarsområde, men som gör att kunden får bästa möjligt upplevelse. Det gör att kunden trivs maximalt och får bästa möjliga intryck av spaet – och då rekommenderar det till vänner och bekanta. Den extra omsorgen kanske kostar, men den ger oändligt mycket mer till baka. Vi kan ta ett litet exempel här.

Bilproblem
Ett par som kom till ett spa som vi säljer produkter till var på långt ifrån bästa möjliga humör. De hade bokat in en spa-weekend och det är ju någonting som de allra flesta ser fram mot. Men under bilresan till spaet hade de drabbats av ett stenskott. Inte roligt, och vindrutan såg inte alls så trevlig ut. Så deras humör var inte på topp.

Vad spaet då gjorde var att erbjuda sig att anlita en reparatör, som kunde fixa stenskottet under tiden paret vistades på spaet. Det accepterades givetvis, och spaet vände sig till Ryds Bilglas för hjälp. Ryds lagar stenskott, och gör det tydligen mycket bra. Bilen kom tillbaka till spaet långt innan paret skulle lämna det, och när de fick se hur pass bra reparerad bilen var så var det dåliga humöret som bortblåst. Nöjda kunder med andra ord, kunder som definitivt kommer att återkomma, och berätta för alla sina vänner om hur trevligt de hade det.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *